Egyre több cégnél megkerülhetetlen a kérdés, hogy milyen weboldalak látogatását tiltsák, vagy korlátozzák. Ma, amikor a hatékony munkaerőgazdálkodás különösen nagy hangsúlyt kap, sok menedzser haja áll égnek, amikor közösségi életet élnek az irodai munkaállomásokon. Természetesen a hirtelen felindulásból elkövetett lecseszés és a teljes tiltás sem vezet eredményre, mivel amióta számítógép került a négy fal közé a munkahelyeken, a munkavállaló mindig megtalálta azokat a lehetőségeket, amivel elütheti az időt munkavégzés alatt. A '90-es években a passziansz, később az internet minden mennyiségben, most meg az online játékok, a chat és a közösségi oldalak. Az már egy másik kérdés, hogy ezt az időt az interneten hasznosabban is el lehetne tölteni, ismeretszerzés/bővítés, tanulás, írás, olvasás stb. céljából, nem az ismerősök ilyen-olyan történéseinek a lájkolásával, kommentezésével... 

Az internet sokszor indokoltan kell a munkavégzéshez, így az sok esetben nem kapcsolható ki, de sok cégnél letiltják már a közösségi oldalakat és a nagyobb portálokat, a szexoldalak mellett persze. Kikapcsolódás, pihenés is kell a napi 8-ban, ez nem vitás, sőt, 5-10 perces lazítások serkentik is a munakvégzést, a kreativitást. De ha a munkavállaló nem elég érett és értelmes ahhoz, hogy kordában tartsa a kikapcsolódási kényszerét a 8 óra munkavégzés alatt, akkor jön az IT, és korlátozzák az internethasználatot. Ideális esetben bizonyos időközökben engedélyezik, rosszabb esetben full tiltják bizonyos oldalak használatát.

Egy korábbi cikkben olvasni a hrportal.hu oldalán, hogy a brit munkavállalóknak több mint a fele ismerte el, hogy a különböző közösségi oldalon található profilját munkaidőben frissíti, miközben a válaszolók harmada mondta, hogy napi fél órát használja ezeket az oldalakat.

Kétmillió munkavállaló - azaz a 34 milliós brit munkaerőpiac 6 százaléka - vallotta be, hogy munkaidejéből napi egy óránál is többet pazarol csevegésre, a barátok rendezésére illetve képek, videók feltöltésére. Értelmes dolgok :)

A bejegyzés trackback címe:

https://karriervadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr272264343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick Papagiorgo 2010.09.01. 21:09:20

No igen.
"Idősebbek" viszont ismerik a történeket a régi szép időkből, amikor még nem volt internet, voltak viszont fél órás cigiszünetek, három órás ebédszünetek meg efféle.

Személyes véleményem az, hogy amennyiben a munkaerő "normális mértékben" el van látva munkával, akkor általában nincsen semmi gond. Ha van egy kis szabadideje, akkor mondjuk fészbúkol egy fél órát két meló közt, dehát valljuk be, nincs olyan munkavállaló, aki nyolc órát dolgozik egyfolytában, szünet nélkül.
Ha a munkaerő átlagon felül le van terhelve, tehát feszt túlórázik, akkor nem fog fészbúkolni, mert a munkáját se tudja nyolc órában megcsinálni, nem fog még két órát fészbúkolni (és napi tíz óra helyett tizenkettőt dolgozni).
Ha a munkaerő leterheltsége átlag alatti, akkor bizony szétfészbúkolja az agyát, de akkor meg a T. főnöke legyen kedves ráfigyelni, hogy a munka elosztása egyenletesebb legyen a beosztottak között. Ha meg egyáltalán nincs munka, és az osztályvezető azzal szembesül, hogy az online sudokuban a rekorder Top10-ből hat az ő osztályán dolgozik, akkor meg azon kellene elgondolkodni, hogy valóban szükség van-e ennyi emberre.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.09.02. 18:08:46

én azt nem értem, mit lehet "fészbúkolni"? meg egyáltalán, mi az a "fészbúkozás"?

Nick Papagiorgo 2010.09.02. 20:54:23

@Bachterman: facebook. Iwiw-hez hasonló közösségi site, felteszed magad, ez vagyok én, fénykép, "magamról", cím, telefonszám, minden vérmérsékletnek megfelelően. Fent vannak az ismerősök is, lehet nekik üzenni,csetelni,efféle, meg egy csomó program, amivel lehet az időt tölteni. Az Iwiw elsősorban magyar, a facebook nemzetközi. A fiatalság itt építi elsősorban a "kapcsolati tőkét".