Mire lehet következtetni abból, ha állandóan ugyanaz az álláshirdetés jelenik meg? Ennyire gyengék a jelöltek, vagy senki se jó nekik, vagy senki se akar sokáig ott maradni? Netán a cégek csak az adatbázisaikat szeretnék feltölteni? Sok helyen olvasni/hallani, hogy ez utóbbira gondolnak az álláskeresők, pedig ha belegondolunk, egy adatbázis építése e-mailben beküldött önéletrajzokból (még mindig döntően e-mailen fogadnak a cégek jelentkezéseket) elég nagy meló lenne, ráadásul az akkor lenne később használható, ha folyamatosan ügyelnének az adatok frissességére. Ráadásul a hirdetésnek is van költsége, így pozíció nélkül hirdetni egy for-profit vállalat nem szokott.

Akkor gyengék a jelöltek, vagy nagy a fluktuáció? Előbbi előfordul, leginkább a műszaki területeken találnak nehezen nyelveket is beszélő villamosmérnököket, ill. fejlesztőket. Utóbbi szintén is előfordul, bár a válság óta több cég fluktuációs mutatója javult...

Ezért inkább a folyamatosan hirdető cégekre az jellemző, hogy folyamatosan bővülnek mint pl. egy Shared Service Center, ahová újabb országokat integrálnak be, azaz olyan országokat, amelyeket kiszolgál az SSC. A feladatkör ugyanaz, de folyamatosan töltik fel, bővítik a csoportokat. Egy induló SSC akár több száz embert keres, és a speciális nyelvtudással rendelkező csapatok feltöltése simán igénybe vesz hónapokat. Sokszor az eltérő időzóna miatt több műszakban is dolgoznak az SSC-ben, ami dupla annyi munkavállalót jelent. Emellett ezek a cégek általában a kiválasztás végén AC-tartanak (Assessment Center), egy AC-n akár 6-10 jelölt is részt vesz, tehát nem csak a legjobb 2. Ehhez viszont kell bőven utánpótlás. Sokan kiesnek a nyelvi szűrökön is, emellett nyilván a minőségi csere igénye is jelen lehet egy-egy ilyen hirdetés mögött. Ez utóbbi esetben nem sürgős a keresés, tudnak várni hónapokat is.

Továbbá ott vannak a mérnöki fejlesztőközpontok, ahol szintén folyamatos a bővülés, ahogy a nyugati, "drágább" mérnökcsapatokból átkerülnek ide a fejlesztések. Ezekre a fejlesztő központokra is jellemző, hogy általában 5-10 hasonló profilra, pozícióra keresnek jelölteket folyamatosan.

Aztán ott vannak a call centerek, ahol a monotónia, a terhelés (akár több műszak) miatt magas a fluktuáció - kb. 2-3 fajta munkakör, de ezeket folyamatosan pótolni kell, így folyamatosan megjelennek a hirdetések. Általában az olyan munkakörök, ahol a kiégés, beleunás a munka természete miatt gyorsabb, ott nagy a fluktuáció, emiatt folyamatosan kell keresni új munkatársakat. Végül pedig egy jó sales-es mindig jól jön, de mostanság aki jó, azt igyekeznek mindenképp megtartani, így értékesítés területen is sokáig futhat egy-egy hirdetés.

A bejegyzés trackback címe:

https://karriervadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr32633576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása