2010.06.04. 10:56
kamu álláshirdetések
Sokan azt gondolják, hogy az álláshirdetések nagy része kamu, azaz valójában nem is keresnek embert, csak adatbázist építenek, vagy ha keresnek is, már rég megvan a kiválasztott, valakinek a valakije. A legelvetemültebbek arra is gondolnak, hogy az egész álláshirdetéses, kiválasztásos, interjús móka a gonosz HR-esek és személyzeti tanácsadók perverz játéka, hiszen mindenkit elkaszálnak az élet-halál urai. Mivel a legkedvesebb időtöltésük ez. Meg amúgy sem csinálnak semmit, és nem értenek semmihez :)
Hogy is van ez? A jelentkezők nagyjából 90%-a nem kap semmilyen visszajelzést, így joggal képzelheti, hogy az álláshirdetés nem is valós - hisz nyilván magát nagyonis alkalmasnak gondolja, és hát ha nem hívták be, akkor az csak azért lehet, mert kamu, nem is keresnek.
A fizetős karrieroldalak hirdetéseit érdemes leginkább komolyan venni (profession, jobline, cvonline, topjob, workania, it2it, medijobs, stb.). Az ingyenes mikro álláshirdetés oldalakon leginkább ügynöki munkát kínálnak, pénzügyi tanácsadót, "termékmarketingest", "network marketingest" (azaz zepter ügynököt, aloa vera értékesítőt, stb.) keresnek, vagy mindenképp olyan az ott hirdető cég, amit fenntartásokkal kell kezelni.
Az a cég, amelyik fizet egy hirdetésért, az feltehetően nem kamu hirdetést ad fel, ugyebár. Nade nézzük sorba:
1. Hirdetnek, hogy adatbázist építsenek. Azaz, meghirdetnek olyan pozíciót, amire várhatóan majd fognak keresni, vagy olyan pozíciót, ami egy hiány terület, tehát mindig jól jön egy-egy megfelelő jelölt. Van ilyen, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki ezt csinálja, ez az álláshirdetések nagyjából 3-5%-a lehet, és szinte csak személyzeti tanácsadó cégeknél fordul elő. Vállalatok ilyet nem csinálnak, mivel a legtöbb helyen nincs sem rendszer, sem emberi erőforrás arra, hogy a beérkező pályázatokat később a megfelelő szűrőkkel előkereshetően tárolják.
2. Már megvan az ember, mégis hirdetnek. Ilyen marhaság a versenyszférában nem fordulhat elő. Ha megvan az ember, és az valakinek a valakije, azt jó esetben úgy hívják, hogy belső ajánlás, és ugyanúgy végigfut a kiválasztási procedúrán, mint bárki más. De lehet belső pályázó is, azaz olyan valaki, aki ott dolgozik már, csak pozíciót váltana, mondjuk horizontálisan, másik területre menne. A cég is örül, mert ideális esetben nem kell költenie az új ember felvételére, azaz nem is hirdet. Ettől függetlenül általában fut egy külső hirdetés is, és a belső ember a külsőkkel együtt versenyez. Ráadásul sokszor nem a belső lesz a befutó, bármennyire hihetetlenül hangzik :)
Olyan viszont nincs, hogy nem kell jelölt, de hirdetnek, hogy költsék a pénzt, és saját maguknak csináljanak plusz munkát a beérkező jelöltek regisztrálásával, átnézésével, netán lemondásával, interjúkkal, csak a látszat kedvéért. Emberek ők is, nem csesznek ki magukkal, hogy plusz munkát csinálnának, feleslegesen.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gyanús oldalak 2011.02.23. 19:39:37
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
barnabarbee · http://munkasiker.blog.hu 2010.06.05. 04:34:03
hasonló tapasztalatunk van:
munkasiker.blog.hu/2010/06/05/gagyi_keres_gagyit
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.06.06. 20:13:11
Karriervadász 2010.06.07. 00:09:23
csuha 2010.07.17. 02:05:52
Nos az igazgató elvárja a pályáztatást, de a marketinges kollégám mást szeretne, így én mint HR -es meghirdetem az állást, sőt még interjúkat is tartok. Egyértelműen átverjük a "főnököt", de ezzel az álláskeresőket is, pedig jobb lenne, ha az igazgatónk elfogadná a belső ajánlást.
Belső pályáztatáskor pedig ez a természetes, hogy a kollégák elhiggyék; az esélyek egyenlőek.