Egy munkaerő-közvetítő cégnél dolgozó ismerősöm mesélte, hogy nyár óta állást keres, mert instabilnak érezte a munkahelyét. Konkurensnél nem szeretett volna elhelyezkedni, tehát csak vállalati HR-es pozíciókat pályázott meg. A hirdetések jó része közvetítő cégen keresztül jelent meg, tehát tudta, az első körös interjú szakmabeli társával lesz.

Be is hívták interjúra, majd mivel az jól sikerült, a megbízó céghez is mehetett nem sokkal utána második körre. Sőt, mivel itt is megfelelt, jött a 3. kör. Az interjú után várt 1 hetet, hátha kap visszajelzést, majd érdeklődött telefonon és e-mailen is a fejvadásznál. Semmi válasz, se e-mail, se visszahívás. Újabb 2 hét után felhívta a cégnél a szakmai vezetőt, akivel találkozott, hogy kaphatna-e bármilyen visszajelzést. A vezető értetlenkedve kérdezte: "A közvetítő cégtől nem kapott visszajelzést?" Mondta, hogy nem, így végül a vezető tájékoztatta, hogy nem rá esett a választás.

Egy HR-es ismerősöm mesélte, hogy külföldről visszatérve szeretne ismét vállalati HR-esként elhelyezkedni. Számos közvetítő, személyzeti tanácsadó cégnél megfordult, és annak ellenére, hogy ő elvileg egy potenciális ügyfél, megrendelő lehet nekik az elhelyezkedése után, ő sem kap visszajelzést.

Nyilván sok álláskeresővel megesik, hogy nem kap visszajelzést még interjú után sem, a történet nem ezért érdekes. Ami miatt szégyene ez az érintett közvetítő/tanácsadó/fejvadász cégeknek, mert egy szakmabeli társának, illetve ügyfelének, a HR-esnek is képtelen több körös interjú után egy e-mailt küldeni, egy telefont lezavarni, hogy nem nyert, mást választottak. Nem válaszol az e-mailes érdeklődésre, sem a telefonüzenetre. Ebből következik, hogy más jelölteknek sem ad visszajelzést, és ennek is köszönhető, hogy mennyire rossz a közvetítő/tanácsadó/fejvadász cégek megítélése az álláskeresők körében.

Pedig ilyenkor érdemes lenne elgondolkodnia a "szolgáltatónak" azon, hogy így a megbízó céget keresi meg a jelölt, hogy kapjon valamilyen választ. Akinek alkalmasint elmondja, hogy milyen hozzáállást tapasztalt a "tanácsadó" részéről.

A visszajelzések tekintetében viszont az alap kérdés, hogy vajon a vállalati HR fontosnak tartja-e gyakorlati szinten is (elméleti szinten nyilván), hogy visszajelzést adjon minden egyes pályázónak? Ha igen, akkor ezt nyilván el kell várni a neki dolgozó, az ő nevében eljáró és kommunikáló közvetítő cégtől is, különben rajta keresztül a saját munkáltatói hírneve is erodálódik.

A bejegyzés trackback címe:

https://karriervadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr102582910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baribori 2011.01.14. 11:20:09

ó, amikor a hóhért akasztják! muhaha...
jaj, hát meglepődtek? legjobb saját bőrön megtapasztalni, hogy milyen, nem igaz? fordított esetben talán majd ők nem felejtenek el visszajelzni. az meg milyen fölényes már, hogy azt hitte, attól, hogy ő hr-es majd biztosan kap emiatt választ.

Nick Papagiorgo 2011.01.14. 20:53:19

Annak, hogy "majd visszajelzünk" régen nem hisz senki. Ez úgy működik, hogy annak jeleznek vissza, akit felvettek, a többinek nemigen. Ha igen, akkor csak akkor, ha az illetőnek kinő a szakálla. Egy saját tapasztalat: ma kaptam visszajelzést egy 2010.06.29-án elküldött pályázatra, hogy nem vettek fel. Most meg már minek, kérdem én.

Saját tapasztalat: voltam munkanélküli, kerestem állást. Amikor befutott a nyerő, akkor volt még négy-öt talonban (második kör, harmadik kör, századik kör, majd visszajelzünk). Mivel ilyenkor az ember boldog, hogy felvették, de mozog benne a kisördög, hogy nem most szalasztom-e el életem állását, megkérdeztem mind a négy-ötöt, hogy komoly ajánlatot kaptam, náluk hogy áll a dolog. Visszajelzett már amelyik (kb. a fele), hogy nem tudja, satöbbi. Aztán néma csönd, hullaszag, három hónapig - esküszöm, ezek megvárták, hogy a próbaidő leteljen - aztán az ÖSSZES megjelent, hogy mégis engem választanának, és megyek-e oda dolgozni. Említettem, hogy elnézést, közben találtam állást, és nem hagynám ott, továbbá most már felmondási idő is van, továbbá én érdeklődtem korábban, satöbbi. Akármilyen udvariasan csomagoltam, hogy "nézzék, szerintem nem én vagyok a hülye", mind megsértődött (tisztelet a kivételnek).

Azért szerintem ez a válság-dolog nem mindig a legjobbat hozta ki a T. hirdetőkből. Kicsit túl darabnak kezelik az embert.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.01.14. 23:30:57

az embert mindig is darabnak kezelték, erről szól a hr.
süti beállítások módosítása